מגדל חברת צ'מפיון מוטורס, בני ברק.
אדריכלות: יסקי-מור-סיון אדריכלים ומתכנני ערים, צוות התכנון: מרקו גולדנברג, עומר וסלי, דזאבנשיר דה זאדה | מנהל פרויקט: ניב יעוץ הנדסי | יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ | קבלן אלומיניום: אלום עשת.
אודות – מגדל משרדים בעל מספר שימושים. קומות המגדל משמשות למשרדים. בסיסו משמש לחניה עילית, וקומת הקרקע משמשת למסחר.
חתך אופקי
- תיבת חיפוי מרחבית, של אלומיניום מרוכב (ACP) 4.0 מ"מ עוביו. עומק תיבת החיפוי הוא 0.60 מ'. התיבות אינן אטומות להתגנבות של מים או רוח
- שדריות אלומיניום, לתמיכת ותליית תיבות החיפוי
- פח אלומיניום מבודד, המשמש כמחסום תרמי מחד ומונע התגנבות של מים ורוח מאידך. הפח מזוגג בסריג קיר המסך, מתלכד עם הפן החיצון של השמשה, ומשלים את חיץ האיטום של מעטפת המגדל
- זקופה של פרופיל אלומיניום. חריץ בגב הזקופה מיועד לקלוט ולחבוק מחיצות גבס פנימיות; ניתן לפקוק חריץ זה ולהצניעו באמצעות פרופיל נטרק מותאם
- שמשה בידודית מרסנת קרינה (Low E)
- סרגל זיגוג של פרופיל אלומיניום. המהדק את השמשה כלפי הזקופה. ההידוק נעשה באמצעות ברגים המפושקים זה מזה כ- 20 מ"מ
- פרופיל המרותק של סרגל הזיגוג להצנעתו. הפרופיל מאובטח למקומו מכאנית מפני נפילה, באמצעות בורג סמוי.
מעטפת המבנה בעלת שלוש שפות שונות: בסיס המבנה משמש בעיקרו כאולמות תצוגה לחברות רכב. הגוש המערבי של המגדל מקושט בתיבות אלומיניום מרחביות לבנות. הגוש המזרחי של המגדל שטוח וכהה, למעט שני אזורים בו. תיבות האלומיניום במעטפת הגוש המערבי של המגדל, הונפו למקומן רק לאחר השלמת הקמת קיר המסך ואיטומו. התיבות חוברו במקומן באמצעות מתלים שנקבעו במעטפת קיר המסך מבעוד מועד. לתיבות אלה אין כל ייעוד פונקציונאלי, זולת הייעוד העיצובי המרחבי. לאור העומק הרב של תיבות אלה, נקודת המוצא לתכנונן היה כי הן ישמשו כמדרך רגל לעובדי התחזוקה והניקיון. מטעמים אלה, הן תוכננו, ואף נבדקו סטטית באתר, להטרחות אלה.