בית המשפט המחוזי, תל אביב- יפו.
אדריכלות: יעקב רכטר, אמנון רכטר אדריכלים | יועץ אלומיניום: לנדמן אלומיניום בע"מ
קבלן אלומיניום: אלום עשת
המעטפת – למגדל שתי חזיתות עיקריות: האחת פונה מזרחה והשנייה פונה מערבה. שתי חזיתות אלה מתמודדות עם קרינת השמש הנמוכה האופיינית להן. כל חזית, בהתאם לייעודה, מתמודדת עם קרינה זו באופן שונה. הבטון החשוף דומיננטי מאוד במעטפת המבנה והוא ניחן בעיצוב יצוק ומפוסל.
גשר מעבר משתרע מעל החצר הפנימית ומחבר בין שתי דפנות מבנה הבסיס הריבועי. אריחי חיפוי של אלומיניום מחפים את תקרת הגשר, קירות שכולם זכוכית את פאותיו האנכיות.
מעטפת של אלומיניום וזכוכית בגשר – תכנון מעטפת גשר מחייב להתייחס לכמה נקודות, כדי להעניק נוחות למשתמש. להשגת הנוחות אין די במדרך של רצפת הגשר, ובקירוי המשתרע מעליו ואר מסוכך מקרינת השמש הישירה.
נוחות זו מחייבת לסגור את הדפנות המאונכות של הגשר, משני צידיו כדי להגן על ההולכים לאורכו מפני רוח וגשם. מטעמים אדריכליים נוהגים לבצע סגירה זו בלוחות זכוכית. שטח הזכוכית ביחד לרצפת הגשר גדול מאוד והוא מזמין קרינה ישירה של שמש אל תוך חלל הגשר, ועימו, אי – נוחות אקלימית.
כדי לצמצם את עומס החום בתוך הגשר, מקובל לשבץ בתקרת הגשר פתחים הנפתחים חשמלית אוטומטית, באמצעותם ניתן לשחרר עודף של חום מחד, ועשן מאידך, בנוסף מומלץ לפרוש בידוד תרמי בתקרת הגשר ובגחון רצפת הגשר, ולהוסיף מערכות מיזוג לאורכו. גשר של פלדה מציב אתגר נוסף.
החתך הגיאומטרי של הגשר צר ביחס לאורכו, ולכן הוא עלול לגלות גמישות רבה, לכאורה אין בגמישות זו כדי לערער את היציבות הסטטית של הגשר, אולם יש בה כדי להרתיע את הציבור מלהשתמש בו. לשם כך מומלץ כי התכנון יחמיר ולא יסתפק בדרישות ת"י למבני פלדה. מומלץ להגביל את התזוזות בגשרי הפלדה לתזוזות המקובלות בשביל רצפת בטון מקשית. לרוב, גחון הגשר והתקרה שלו, נחשפות במלואן, ולכן יש להקפיד בגימורן. בנוסף, יש לשלב לאורך תקרת הגשר מזחלת לניקוז מי הגשם. לא אחת הגשר משיק בתפר התפשטות, ומחייב לתכנן מחבר נייד בנקודה זו. יש לוודא כי המחבר הנייד המשיק בתפר ההתפשטות יותאם לייעודו מחד, ויהיה אטום להתגנבות של מים ו / או רוח מאידך. בנוסף, לא אחת נדרש לקבוע בסמוך לתפר זה גם דלת עשן ו / או דלת אש.
גשר הוא מבנה הנדסי, שמטרתו לאפשר מעבר בטוח ומהיר מעל מכשול פיזי. בגשר המחבר שני אגפים נפרדים של מבנה מסוים, מצפים המשתמשים כי הנוחות האקלימית השוררת בתוך המבנה, תישמר גם בתוך הגשר.